گروه ورزش- علی شاکری: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی نزدیک بر چین پیش چشمان بهت‌زده ژی‌هونگ‌وی، رئیس چینی فدراسیون جهانی والیبال و گرفتن انتقام شکست از این تیم در مسابقات جام جهانی، یک گام دیگر به هدفش که همانا راهیابی به المپیک است نزدیک‌تر شد.

پیروزی بر چین در دیدار دوم بر‌عکس بازی با کره به سختی به دست آمد و تیم ایران بر خلاف گذشته حتی با وجود عقب‌ماندگی 2 بر یک، کنترل بازی را هرگز از دست نداد و با بازگشت به‌موقع و تمرکز بر بازی توانست به یک برد ارزشمند و انتقامی نایل‌ آید.

ابتدا این تیم چین بود که ست اول را با دفاع‌های موفق روی تور و خلاقیت لی‌رومینگ، پاسورش، با نتیجه 25 بر 23 برد. تیم ایران خیلی زود در ست دوم با درخشش زرینی، قائمی و موسوی با حساب 25‌بر‌21 به پیروزی رسید.

برتری چینی‌ها در رالی نزدیک ست سوم که با امتیاز 31 بر 29 همراه بود، می‌توانست صدمه سنگینی به روحیه شاگردان ولاسکو وارد کند، اما انگیزه بالای بازیکنان ایران برای پاک‌کردن شکست چند ماه پیش با بهره‌گیری از تفکرات سرمربی نامدارشان چنان زیاد بود که چینی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست 25 بر 15 و 15 بر 13 در ست‌های چهارم و پنجم پیدا نکردند.

این پیروزی میلی‌متری باعث شد تا ایران به‌رغم ازدست‌دادن یک امتیاز همچنان در کورس رقابت با صربستان و استرالیا در پایان بازی‌های روز دوم باقی بماند و پیروزی امروز مقابل آسمانخراش‌های اقیانوسیه می‌تواند یک قدم بزرگ دیگر از سوی تیم ایران در راه رسیدن به المپیک لندن محسوب شود.

تقابل آرژانتینی

دیدار امروز تیم‌های ملی والیبال ایران و استرالیا که ساعت 9 صبح به‌وقت تهران پس از 2 روز استراحت برگزار می‌شود، به نوعی تقابل مربیان آرژانتینی 2تیم هم محسوب می‌شود. از یک سو روی نیمکت استرالیا جان یوراتی قرار دارد که قبلا با استرالیا المپیک آتن را تجربه کرده و بارها مقابل ایران در همین مسابقات در سال 2004 و مسابقات جام ملت‌های آسیا 2003 تیانجین چین شکست خورده و در سوی دیگر میدان هم روی نیمکت تیم ایران ولاسکوی سرشناس به همراه سی چلو و ادواردو حضور دارند که همین یکی‌دوماه گذشته 2بار این تیم را در صوفیه و توکیو در بازی‌های تدارکاتی شکست داده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی تیم استرالیا که تجربه حضور در 2 دوره بازی‌های المپیک، لیگ جهانی و چند مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، داشتن‌بازیکنانی با میانگین قدی بالای 2متر و لژیونر در لیگ‌های اروپایی است که کاملا متکی به بازی قدرتی هستند و والیبال را به سبک روس‌ها بازی می‌کنند. این در حالی است که تیم ایران با داشتن پاسوری چون معروف، دستی بازتر از حریف در به‌کارگیری توامان بازی سرعتی و قدرتی دارد.از نخستین رویارویی 2تیم نزدیک به 2دهه می‌گذرد که به جز یکی دو بار همواره برد با تیم ایران بوده است. از خطرناک‌ترین بازیکنان استرالیا هم می‌توان از توماس ادگار و آدام وایت یاد کرد.

شادی عجیب ولاسکو و شاگردانش

نحوه واکنش و شادی عجیب ولاسکو و شاگردانش پس از برد مقابل چین حاکی از این واقعیت بود که آنان پس از جام جهانی سال گذشته ژاپن سختی‌های بسیاری را بابت آن باخت غافلگیرانه متحمل شده‌اند که با این برد بغضشان ترکید و همدیگر را در آغوش گرفتند.

سرمربی آرژانتینی تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی هم سرحال و قبراق پاسخگوی خبرنگاران بود و خوشحالی‌‌اش را نیز اینگونه بروز داد؛ «برای این پیروزی خیلی تلاش کردیم چون به خوبی می‎دانستیم که چین یکی از بهترین تیم‎های شرکت‌کننده در این رقابت‎هاست. از این پیروزی خوشحالم به‌خصوص اینکه ما در مسابقات جام جهانی نتیجه دیدار برابر چین را واگذار کرده بودیم.»
او البته بازهم تاکید کرد که هنوز زود است که بگوییم والیبال ایران المپیکی شده و گفت: «کار ما تازه شروع شده و همچنان ادامه دارد.»

کد خبر 172936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز